SB HEINOLA STRATEGIA 2027

Arvot: Yhteisöllisyys, turvallisuus, hyvinvointi

• Seuran toiminta nojaa voimakkaasti seuran jäsenten määrittämiin arvoihin.
  • Seuran arvot ovat yhteisöllisyys, turvallisuus ja jäsenten hyvinvointi.

Visio: SB Heinola tarjoaa laadukasta kuntalaisten liikunta-aktiivisuutta edistävää toimintaa.

• Olemme Heinolassa keskeinen kuntalaisten terveyttä edistävä yhdistys tarjoamalla mahdollisuus salibandyn harrastamiseen kaikissa elämänkaaren vaiheissa.
  • Tuemme mahdollisuutta harrastaa salibandya harrastusmielessä ja kilpaa kaikissa ikäryhmissä.
  • Tarjoamme laadukasta valmennusta kaikissa elämänkaaren vaiheissa pelaajien etu huomioiden.
  • Salibandy SB Heinolassa on turvallista, mukavaa ja yhteisöllistä.

Strategian painopisteet: Yhteisöllisyys, turvallisuus ja hyvinvointi

1. Yhteisöllisyys: SB Heinola on yhteisö, johon halutaan kuulua.

Käytännön toimenpiteitä:

• Yhtenäiset peliasut ja seura-asut.
      • Yhtenäinen tiedotus ja viestintä.
      • Avoin, rehellinen ja demokraattinen päätöksenteko.
      • Yhteisten tapahtumien ja varainkeruun järjestäminen.
      • Yhteinen pääsponsori/yhteistyökumppani.
      • Yhteiset pikkujoulut ja kevätjuhlat.
      • Jokaiselle jäsenelle mahdollisuus osallistua seuran toimintaan sen eri sektoreilla.
      • Jokaisella seuran jäsenellä on oikeus tulla kuulluksi.
      • Joukkueiden yhteisiä tapahtumia.
      • Osallistumista yli joukkuerajojen, esim. Isommat junnut pienempien treeneissä.

2. Turvallisuus: Jokainen seuran jäsen saa olla sellainen kuin on.

Käytännön toimenpiteitä:

• Kiusaamisen vastaisen suunnitelman rakentaminen.
      • Toimintamalli väkivalta-, kiusaamis- ja seuran toiminta-arvojen vastaisten tilanteiden varalle.
      • Nepsy-ohjeistus seuran valmentajille ja taustatoimijoille.
      • Kriisisuunnitelman rakentaminen.
      • Tasa-arvosuunnitelma.
      • Joukkueiden ryhmädynamiikan tukeminen.
      • Valmentajien vuorovaikutustaitojen kehittäminen koulutusten avulla.

3. Hyvinvointi: SB Heinola tuo iloa ja hyvinvointia kuntalaisille.

Käytännön toimenpiteitä:

• Elämänkaarimallin rakentaminen, jonka avulla luodaan harrastamisen kehyssuunnitelma läpi ihmisen elämänkaaren.
      • Pelaajapolun rakentaminen huippu-urheiluun tähtääville nuorille U15 ikäluokkaan asti.
      • Laajennetaan harrastustoimintaa koskemaan myös vanhempia ikäryhmiä ja mahdollisesti erityisryhmiä.
      • Perustetaan harrastejoukkue seuran vanhemmille juniori-ikäisille pelaajille (14-21v).
      • Huomioidaan erityisesti tyttöjen mahdollisuus harrastaa salibandya.
      • Painotetaan seuran toiminnassa terveyttä edistäviä malleja: päihteettömyys, liikunta, lepo, ravitsemussuositusten mukaiset ravitsemusvalinnat ja nuoren urheilijan ravitsemussuositukset, eri sukupuolten välinen tasa-arvo, seksuaaliterveys, demokraattisuus ja psyykkinen joustavuus.
      • Mahdollistetaan vähävaraisten osallistumista seuran toimintaan taloudellisesti.
      • Pyritään vaikuttamaan olosuhteisiin siten, että salibandyn harrastaminen mahdollistuu eri ikäryhmissä ja olosuhteissa.

Salibandy Heinola ry

Y-tunnus 2500085-9